Bibelskolor

Att avsätta tid för att läsa Bibeln har varit viktigt i EFKs historia. I en tid med många olika budskap och impulser blir det om möjligt ännu viktigare! Vi kristna tror att Bibeln är Guds ord och att genom att tillsammans läsa, formas av och brottas med Bibeln blir vi fria att mer likna Jesus.

Lista med bibelskolor inom EFK:

Bibelskola Livskraft

Bibelskola Livskraft är en lärjungaskola som vill prägla dig för resten av ditt liv. Den ligger på Ralingsåsgården, på landet utanför Aneby. I fokus står Gudsbilden och efterföljelse till Jesus. I ljuset av vem Gud är får allt rätta perspektiv. Därför kan ett år på bibelskolan innebära upprättelse och helande. Året fylls av utmaningar, för bibelskolan finns för att utrusta kristna för tjänst.

Bibelskola Livskraft är ettårig och studiemedelsberättigad. Läs mer och anmäl dig! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Bibelskola Nära - distans på nätet

Genom modern teknik, studiegemenskap, och vardagen som en plats för lärande så finns nu möjlighet för alla att ge utrymme trons stora frågor. Varje vecka bearbetas ett tema. Temat presenteras genom ett inspelat föredrag över Internet. Genom bibeltexten, litteratur och reflektion över egna erfarenheter bearbetar deltagarna frågorna på egen hand. En gång i veckan möts deltagarna i studiecenter under handledning av en studieledare.

Bibelskola Nära Distans ges terminsvis och är studiemedelsberättigad. Läs mer och anmäl dig! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Förutom distansbibelskola finns också Nära Smågrupp Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. för bönegrupper och FörsamlingsNära Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. att anvädna för en församling.

Götabro bibelskolor

Längtar du efter något mer? Anar du att livet med Gud innehåller något mer och större än det du hittills upptäckt? Då har du kommit rätt! Bibelskolorna på Götabro är för vanliga människor som längtar efter mer och som förstår att de inte har upptäckt allt än!

Götabro bibelskolor är en del Örebro folkhögskola och bibelskolorna är studiemedelsberättigade. Götabro är en kursgård utanför Kumla där människor studerat bibel in mer än 120 år.

Lärjungaskolan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. - ett läsår med bibelstudier, praktik och valbara profiler
Bibelterminen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. - en vårtermin med bibelstudier och praktik
26 dagar Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. - en månad med bibelstudier och möjlighet att stanna upp i livet

Liljeholmens bibelskolor

Från huvud till hjärta

Såhär skriver bibelskolan Från huvud till hjärtas ledare om varför du ska välja att gå bibelskola:

För att allt runtomkring snurrar så väldigt fort och jag behöver ta en paus och stanna upp. Få tid till att fundera igenom vem jag är, vem Gud är, vad jag tror på och vad jag vill göra med mitt liv. För att det är något av det härligaste i livet få vara i en klass med andra kristna och varva samtal om det djupaste jag kan tänka mig med kladdkaksbakande och nattdopp i sjön. För att ge Gud en chans att hela mig från de sår jag fått i livet och göra mig redo för det som ligger framför.

Bibelskolan Från huvud till hjärta är ettårig och studiemedelsberättigad. Läs mer och anmäl dig! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Tonårsbibelskolan - på flera platser

På Götabro utan för Kumla, Flahult utanför Hillerstorp och Norrmjöle utanför Umeå arrangeras under ett par sommarveckor Tonårsbibelskolan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (TB). Det är fantastiska veckor med bibelstudier, andakter, roliga aktiviteter och vänskaper som ibland räcker hela livet.